Vyberte si kompletní kola

Abyste mohli v jakémkoliv ročním období jezdit bezpečně a bez starosti o přezutí vašeho vozu, nabízíme vám široký sortiment kompletních kol. Ta jsou kompletována z plechových disků, kol z lehké slitiny a pneumatik určených přímo pro jednotlivé modely.

Nové označování pneumatik

V návaznosti na rozhodnutí Evropské unie se od 1. listopadu 2012 setkáte s novým označováním pneumatik, které vám ulehčí porovnání vlastností pneumatik. Na tzv. štítcích naleznete informace o třech základních parametrech:

Valivý odpor

Snížením valivého odporu dochází k úspoře paliva, a tím i snížení emisí CO2. Klasifikace se uvádí v třídách od A (zelená) do G (červená), (třída D není hodnocena). Spotřeba ±0,1 l na 100 km na každou třídu.

Brzdné vlastnosti

Rozhodujícím faktorem pro bezpečnost je mimo jiné přilnavost pneumatik za mokra. Zde je brzdný výkon rozdělen do tříd A až G (třídy D a G nejsou hodnoceny). Rozdíl brzdné dráhy mezi jednotlivými třídamise na mokré vozovce při výchozí rychlosti 80 km/h pohybuje mezi 3 - 6 metry, tzn. více než délka vozidla.

Hluk

Měří se vnější hluk odvalované pneumatiky a hodnota je dána v decibelech. Symbol je doplněn třemi proužky, kde vyšší počet černých proužků znamená vyšší vnější hluk pneumatiky.

6 věcí, které byste měli vědět o zimních pneumatikách

1. Doporučení pro zimní provoz: 

Namontujte pneumatiky včas před začátkem zimy (již v průběhu října) a ponechte je na vozidle až do konce března. Zimní pneumatiky je potřeba namontovat na obě nápravy vozu. Nové pneumatiky potřebují na zajetí zhruba 300 km. Zkontrolujte případné poškození použitých zimních pneumatik před opětovným namontováním. Zkontrolujte několikrát za zimu tlak v pneumatikách.

2. Lepší přilnavost: 

Směs zimních pneumatik je speciálně vyvinuta pro zimní období tak, aby si zachovala mnohem lepší přilnavost k vozovce při teplotách pod +7° C, což je dále podpořeno množstvím lamel v dezénu zimní pneumatiky. Průměrná teplota v zimě jsou +3°C. Brzdná dráha u zimních pneumatik je v zimním období podstatně kratší než u pneumatik letních.

3. Povinná výbava: 

Od 1. srpna 2011 je v platnosti nová úprava silničního zákona, která zavádí povinné použití zimních pneumatik obutých na všech čtyřech kolech. U silnic už tedy nenajdete dopravní značky se symbolem automobilu a sněhové vločky, ale pokud se mezi 1. listopadem a 31. březnem zhorší počasí nebo lze toto zhoršení předpokládat, budou řidiči moci vyjet pouze se zimní výbavou. Minimální zákonná hloubka dezénu zimních pneumatik zůstává na hodnotě 4 mm. Za porušení tohoto předpisu hrozí pokuta ve výši až 2 500 Kč, bez ztráty bodu.

4. Kdy přezouvat na zimní pneumatiky: 

+7 °C je doporučená teplotní hranice pro použití zimních pneumatik. Podle dlouhodobých měření Českého hydrometeorologického ústavu klesá průměrná teplota na celém území České republiky pod +7 °C od začátku října do konce března. Zimní pneumatiky zvyšují při teplotách pod +7 °C bezpečnost při řízení, protože mají oproti letním pneumatikám: větší adhezi na sněhu i ledu, větší adhezi i na suchých studených vozovkách, lepší stabilitu při průjezdu zatáčkami, podstatně kratší brzdnou dráhu.

5. Proč 4 mm:

Pokud je hloubka dezénu u zimních pneumatik nižší než čtyři milimetry, doporučujeme pořídit celou novou sadu pneumatik. V případě, že hloubka dezénu na zimních pneumatikách klesne pod tuto hranici, záběr a brzdný výkon na sněhu - specifické vlastnosti zimních pneumatik - se znatelně zhorší.

6. Předcházení rizika nehody správným obutím:

V zimě je riziko nehody 6x vyšší. Často stačí jen jeden jediný den, kdy napadne sníh, aby způsobil dopravní kolaps a každý špatně obutý automobil se stal neovladatelným a nebezpečným. 55 % všech dopravních nehod se odehraje na zimních vozovkách.