Nový custom BMW R 18 Henne Tribute

Nový custom BMW R 18 Henne Tribute

NOVINKA

NEJLEPŠÍ TRADICE MOTOCYKLŮ BMW

Motocykl BMW R 18 s dvouválcovým motorem Big Boxer o objemu 1800 cm3 byl navržen nejen jako technicky špičkový stroj odkazující se na nejlepší tradice klasických motocyklů BMW, ale díky specifickému přístupu je postaven tak, aby mohl sloužit pro další úpravy, individualizace a přestavby. Díky tomu vznikly kreace jako R 18 Dragster, Blechmann R 18 či R 18 Spirit of Passion. Vlastní styl si našla také unikátní úprava české firmy Funk Soul Motor Works Brno, vytvořená ve spolupráci s BMW Motorrad ČR a nazvaná R 18 Henne Tribute.

DRŽITEL RYCHLOSTNÍCH REKORDŮ

Již z názvu customu BMW R 18 Henne Tribute je zřejmé, že úprava se vydala ve stylu rychlostních rekordů. V předválečných letech byl držitelem mnoha rychlostních rekordů vytvářených na solných pláních v americkém Bonneville Němec Ernst Jakob Henne – celkem jich za svůj život s různě upravenými motocykly BMW získal 76. Právě spojení Německa a Ameriky se projevuje i v tomto originálním stroji. Je navržen tak, že stačí vyměnit registrační značku za startovní číslo a může se postavit na závody Bonneville Motorcycle Speed Trials (BMST). I když je postaven podle aktuálních regulí AMA Land Speed Grand Championship a FIM Land Speed World Records, jde o motocykl, který neztratil nic ze své soudobé techniky obvyklé u moderních motocyklů. Samozřejmostí je proto i schválení pro provoz na běžných silnicích.


Právě na Henneho speciály odkazují veškeré aerodynamické prvky customu BMW R 18 Henne Tribute. Aerodynamické kryty předních vidlic ve tvaru křídel, aerodynamické kapkovité kryty hlav válců motoru a další detaily byly k vidění ve třicátých letech. Současně ale ve Funk Soul Brothers Motor Works Brno, za níž stojí dvojice motocyklových nadšenců Jan Urban a Roman Šimčík, použili mnoho dílů z ručně vyráběného kevlaru, který je jedním z výsledků obrovského rozvoje kosmonautiky v 50. a 60. letech.

VÝRAZNÁ OSOBNOST ODKAZUJÍCÍ NA 70. LÉTA

Celkově je styl motocyklu, u nějž byly zachovány typické rysy designu klasických motocyklů BMW, laděný do první poloviny 70. let. A to včetně například rozsahu chromování, ale také barevné kombinace. Právě výrazná barevnost je jedním z poznávacích prvků odkazujících na americká 70. léta. Současně ale barevné schéma evokuje sportovní roadster BMW R 90S, s nímž BMW v 70. letech prorazilo na americkém trhu.

Brněnská firma Funk Soul Brothers Motor Works, zaměřující se na úpravy a speciální přestavby motocyklů, potřebovala na stavbu stroje R 18 Henne Tribute od schválení projektu ze strany BMW Motorrad ČR pouhých 70 dní. Plechové díly, řídítka, přední štítek nebo kryt olejového chladiče inspirovaný typickým designem masky chladiče automobilů BMW vznikly v dílnách firmy. Některé komponenty byly nakoupeny od specializovaných společností a jiné vyrobili ověření dodavatelé. Řeč je například o na míru zhotoveném čalounění sedla Alcantarou, kevlarových komponentech, frézovaných dílech nebo ručně stavěného výfukového systému – všechny tyto prvky jsou dílem českých profesionálů a ohromí důrazem na kvalitu zpracování i řešením jednotlivých detailů.

SPRÁVNÝ HISTORICKÝ ODKAZ

Unikátní styl motocyklu BMW R 18 Henne Tribute nejenže ukazuje, že čeští úpravci motocyklů patří ke špičce v oboru, ale také to, že kromě samotného zpracování svému customu dokážou dodat ten správný historický odkaz. Propojení moderní techniky a stylu různých historických období navíc doplňuje i unikátní kombinace německého a amerického odkazu. Nechybí ani nenucená dávka vtipu v podobě nápisu „Schmeling“ na bloku motoru Big Boxer, jehož písty mají sílu boxera těžké váhy…

VYZKOUŠEJ R 18 HENNE TRIBUTE

Motocykl BMW R 18 Henne Tribute není navržen pouze jako výstavní kus. Naopak, je připraven pro skutečné používání a vytváření radosti z jízdy. Je vystaven na výstavě Veteran Mania na Výstavišti Praha, ale následně bude poskytnut pro testy médií a bude také k vidění u jednotlivých autorizovaných BMW Motorrad dealerů po celé České republice.

MOTOCENTRUM BARTH, PARDUBICE