S moderním koncepčním motocyklem BMW Motorrad Concept R 18 /2 Custom Cruiser BMW Motorrad ukazuje novou podobu motocyklu řadícího se do segmentu Heritage.
BMW Motorrad Concept R 18 je koncepční motocykl s velkým motorem boxer a puristickým charakterem inspirovaným historickými stroji, který měl premiéru na Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como začátkem letošního léta. Nyní, o šest měsíců později, na největší motocyklové výstavě světa EICMA v Miláně BMW Motorrad prezentuje druhý senzační koncepční stroj postavený kolem velkého motoru boxer: BMW Motorrad Concept R 18 /2. Je stylistickým protikladem motocyklu Concept R 18. Jedná se o moderní a dynamický cruiser s velmi uhlazenými liniemi zaměřený na výkon. BMW Motorrad Concept R 18 /2 ukazuje další potenciál motocyklu řadícího se do segmentu Heritage, který je působivým příkladem rozmanitosti a širokých možností individualizace vycházejících z dané základní konfigurace.
„V přímém kontrastu k elegantnímu BMW Motorrad Concept R 18 představuje Concept R 18 /2 velký motor boxer a jeho rám v podobě moderního customu. Concept R 18 /2 je unikátním způsobem extrovertní. Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad k tomuto motocyklu řekl: „Spojují se v něm prvky z minulosti a budoucnosti BMW Motorrad a vytvářejí podmanivý cruiser, který mluví jasnou řečí vysoce emotivního stroje navrženého pro aktivní jízdu. Současně je Concept R 18 /2 s jedním technickým základem připraven naplnit různé sny našich zákazníků toužících po individualizaci.“
Výkonný cruiser à la BMW.
BMW Motorrad Concept R 18 /2 je oslavou fascinace sportovními a moderními motocykly typu cruiser. Minimalistická řídítka společně se značnou délkou motocyklu slibují dynamické jízdní zážitky. Kapotáž, palivová nádrž ve tvaru kapky a tvar sedla na sebe plynule navazují a vhodně je doplňuje krátký zadní blatník. Všechny hlavní díly jsou lakované červenou metalickou barvou Candy Apple Red. Provedení této barvy s hlubokým leskem mění svůj odstín v závislosti na úhlu dopadajícího světla od zářivě červené po téměř černou, což mu dodává značnou vizuální přitažlivost. Další specialitou jsou linky zdobící palivovou nádrž a přecházející od ní až po zadní blatník. Svými tvary celý motocykl vizuálně prodlužují. Současně tomuto koncepčnímu motocyklu dodávají velmi speciální celkový výraz.
V centru dění je velký boxer.
Stejně jako tomu bylo u Concept R 18, tak i BMW Motorrad Concept R 18 /2 je postaveno kolem velkého 2válcového motoru boxer s objemem 1800 cm3, jehož součástí je i přes vzhled připomínající motory boxer ze 60. let moderní chlazení kombinující vzduch a olej. Motor je lakovaný elegantní šedou barvou, která mu dodává sportovní vzhled. Vše dokonale koresponduje se sladěnou a důsledně integrovanou přední částí motoru, leskle černými kryty hlav motoru a nosným rámem se stejnou povrchovou úpravou.
Po motocyklu „Departed“ japonské dílny CUSTOM WORKS ZON, customu se jménem „The Revival Birdcage“ od Revival Cycles z Austinu v Texasu a BMW Motorrad Concept R 18 je BMW Motorrad Concept R 18 /2 čtvrtou interpretací motocyklu BMW Motorrad využívajícího velkoobjemový motor boxer.
Důraz na detail.
Jako opravdové BMW je BMW Motorrad Concept R 18 /2 vybaveno nejen motorem boxer, prohnutým rámem a palivovou nádrží ve tvaru kapky, ale má také klasickou univerzální hnací spojovací hřídel. Výrazný vzhled připomínající klasické dragstery podtrhují litá kola, přední má průměr 19 a zadní 16 palců. Důsledné zaměření na zpracování detailů konceptu BMW Motorrad Concept R 18 /2 je jasně patrné například z brzdových třmenů vysokovýkonné brzdové soustavy, stejně jako z nerezového výfuku Hattech.
Mnohonásobné možnosti.
BMW Motorrad Concept R 18 /2 není pouze novou interpretací dynamického a výkonného cruiseru v segmentu, kde BMW Motorrad dosud nebylo zastoupeno, ale současně ukazuje na skutečnou univerzálnost a přizpůsobivost platformy „big boxer“. „Po konceptu BMW Motorrad Concept R 18 bylo naším cílem u verze /2 ukázat flexibilitu základní koncepce spočívajícího v motoru a podvozku, který lze dále podle libosti konfigurovat tak, aby se přizpůsobil rozmanitým druhům životního stylu. Musím říci, že jsme byli velmi překvapeni, jak dokonale může v roce 2020 působit motor typu boxer, používaný od 30. let, přes 80. léta až do současnosti,“ řekl Bart Janssen Groesbeek, viceprezident pro design konceptů „Big Boxer“.